12.09.2013

Flatbread z patelni

Kiedy zastanawiałam się jakie dania mam przygotować na Piknik Smakoszy, z pomocą przyszła mi Malwina.  Zaproponowała, abym przygotowała taki prosty chlebek z patelni.  Okazało się, że przepis spisał się doskonale.  Chlebek smakował wybornie w połączeniu z pastą z pieczonej papryki.  Następnego dnia, podałam go też w domu przypieczony na grillu elektrycznym.




Składniki (na 4 sztuki):
  • 1 szklanka mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżeczka posiekanego oregano
  • pół łyżeczki soli
  • około pół szklanki jogurtu typu greckiego

Wykonanie:
W misce umieszczamy mąkę, proszek do pieczenia, sól, natkę i oregano. Mieszamy. Dodajemy jogurt i zaczynamy wyrabiać ciasto (ja wyrabiałam robotem).  Jeżeli ciasto jest za suche dodajemy więcej jogurtu.  Należy pamiętać, że ciasto będzie dość lepiące.  Odstawiamy na 30-60 minut w przykrytej misce.  Ciasto dzielimy na 4 części. Każdą oprószamy mąką i wałkujemy na cienkie placuszki (około 2 mm). Chlebek smażymy na rozgrzanej, beztłuszczowej patelni, z obu stron przez 1-2 minuty.  Chlebek ma się zrumienić.  Smażymy w ten sposób wszystkie chlebki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...