10.01.2014

Odwrócone ciasto ananasowe

Zostało mi kilka plastrów ananasa w puszce.  Najpierw planowałam drink, ale potem przypomniałam sobie tym cieście z książki Nigella Ekspresowo.  Ponieważ nie miałam odpowiedniej ilości ananasa upiekłam ciasto w mniejszej formie.  Dzięki temu jest nieco wyższe niż w oryginale.




Składniki (na formę 24 cm, u mnie 18 cm)
  • masło do formy
  • 2 łyżki cukru do wysypania formy
  • 6 plastrów ananasa (u mnie 4)
  • 3 łyżki soku ananasowego z puszki
  • kilkanaście kandyzowanych wiśni
  • 100 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody (nie dałam)
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g drobnego cukru (dałam 80)
  • 2 jajka


Wykonanie:

Formę smarujemy masłem i wysypujemy dno cukrem.  Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.  Na dnie formy układamy plastry ananasa.  W otwory wkładamy kandyzowane wiśnie.
Masło, mąkę, cukier, proszek, sodę i jajka miksujemy na gładką masę w malakserze.  Dodajemy sok z ananasa, aby rozrzedzić ciasto.  Ciasto delikatnie przelewamy na wyłożone ananasy.  Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez około pół godziny, do suchego patyczka.  Upieczone ciasto oddzielić łopatką od brzegów foremki, przykryć talerzem i szybko odwrócić do góry dnem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...