3.01.2014

Ptysie z bitą śmietaną

Tydzień temu odwiedzili nas nasi przyjaciele.  Nie miałam żadnych pomysłów na coś słodkiego dla dzieci.  Kiedy poprosiłam Was o pomoc, padło kilka podpowiedzi.  Najpierw miałam zrobić śmietanowiec z biszkoptami i galaretkami. Nie miałam jednak ani kremówki, ani galaretek.  Pomyślałam więc, że ptysie to będzie to.  W końcu kremówkę mogłam kupić następnego dnia, a ubicie jej zajmuje dosłownie chwilę.  Dzieciom i nie tylko im, ptysie smakowały.  Przepis ze strony BBC.




Składniki:
  • 250 ml wody
  • 100 g masła
  • 125 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • szczypta drobnego cukru
  • 4 średnie jajka

  • 400 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru


Wykonanie:
Zagotowujemy wodę w rondelku.  Dodajemy masło i podgrzewamy, aż się rozpuści.  Mąkę przesiewamy z solą i cukrem.  Wsypujemy energicznym ruchem do wrzącej wody z masłem.  Mieszamy energicznie drewnianą łyżką do momentu aż ciasto zgęstnieje i będzie odchodzić od brzegów garnka.  Przekładamy ciasto do miski i odstawiamy do ostygnięcia.
Jajka rozbijamy i mieszamy.  Stopniowo dodajemy je do ostudzonego ciasta, za każdym razem dokładnie mieszając całość.  Gotowe ciasto przekładamy do rękawa.  Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Wyciskamy okręgi o średnicy około 5 cm w odstępach 2 - 3 cm.   Piekarnik skrapiamy wodą.  Pieczemy w 200 stopniach przez około 25 minut.  Ptysie mają się zarumienić i urosnąć.Upieczone wyjmujemy i studzimy na kratce.  
Kremówkę ubijamy z cukrem pudrem.  Nadziewamy ptysie.  Możemy użyć do tego szprycy lub przekroić ptysie na pół o włożyć do środka ubitą śmietanę.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...