5.05.2015

Brownie bez cukru i mąki

Kiedy zobaczyłam je u Kornika wiedziałam, że szybko zagości w mojej kuchni.  Kupiłam bataty, chociaż przez chwilę zastanawiałam się, czy nie przygotować wersji dyniowej, ale na tę poczekam do jesieni.  Ciasto genialne w smaku.  Najbardziej czuć w nim śliwki.  Jest dość delikatne, bardzo mokre i pewnie ciężko będzie je jeść bez talerzyka, ale zapewniam, że warto je przygotować.  Nawet jeżeli jecie zwykłe, słodzone ciasta.  Nie wyczujecie, że brakuje w nim mąki i cukru.  Zapewniam.



Składniki:
  • 700 g batatów (2 sztuki)
  • 300 g śliwek kalifornijskich
  • 150 g suszonych daktyli bez pestek
  • 7 łyżek niesłodzonego kakao (plus więcej do posypania)
  • 2 łyżki oleju
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej


Wykonanie:
Bataty obrać, pokroić na kawałki i ugotować do miękkości.  Odcedzić i przestudzić delikatnie.   Zmiksować na gładkie puree. 
Daktyle i śliwki zalać wrzątkiem.  Odstawić na kwadrans i dokładnie odcedzić.  Zmiksować na gładką masę.  Wymieszać z batatami (robiłam to blenderem).  Dodać jajka, kakao i sodę. Wymieszać do połączenia składników  (ponownie przy użyciu blendera lub w malakserze).  Formę o wymiarach 23 x 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia.  Przełożyć masę i wyrównać.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 40 minut.  Odstawić w formie do wystygnięcia.   Kroić dopiero zimne ciasto.  Posypać z wierzchu kakao.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...