11.12.2015

Pieczony omlet piernikowy - Dutch Baby

Kilka dni temu pokazała go Ptasia.  Bardzo lubimy omlet królewski, a ten wydał mi się odrobinę podobny.  Dlatego przy pierwszej nadarzającej się okazji przygotowałam go na śniadanie.  Zjadałyśmy z córką z apetytem i już pod koniec śniadania żałowałam, że nie przygotowałam podwójnej porcji.  Przepis pochodzi z książki "Simply Nigella".





Składniki:
  • 2 jajka
  • 50 g mąki (dałam orkiszową jasną)
  • 75 ml mleka
  • 1/2 łyżki cukru 
  • duża szczypta przyprawy do piernika (dałam pół łyżeczki)
  • 15 g masła
  • owoce, miód, syrop klonowy, cukier puder do podania (według uznania)



Wykonanie:
Do zimnego piekarnika wstawić patelnię  żeliwną (u mnie 24 cm, ale powinna być mniejsza).  Rozgrzać piekarnik do 220 stopni (w oryginale z termoobiegiem, ale u mnie omlet za szybko zaczął się przypalać).  Jajka ubić z cukrem.  Dodać mąkę, przyprawę i mleko i ponownie wymieszać.  Na rozgrzaną patelnię wrzucić masło i poczekać aż się rozpuści.  Wlać masę jajeczną i wstawić do piekarnika na około 10 - 15 minut (ja piekłam około 12, Ptasia z termoobiegiem 16).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...