8.11.2010

Kakaowo zakręcone ślimaki i rogale - WP 92

W tym tygodniu w Weekendowej Piekarni gospodarzy Kornik, no i wyszukała prawdziwe cuda.  Nie zamierzałam się przyłączać, ale kiedy je zobaczyłam zakochałam się i już.  Trochę kłopotu sprawiło mi kakaowe ciasto, do tego mam za małą stolnicę, ale to nic, koniec końców jakoś zrobiłam.  Nie są może tak urokliwe jak u Gospodyni, ale są pyszne.

 

Składniki:

Składniki na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 250 g mąki pszennej chlebowej (mantioba) (dałam zwykłą pszenną)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 125 g cukru + 1 łyżeczka
  • 1 jajko
  • 180 ml ciepłego mleka
  • 75 g miękkiego masła
  • 15 g świeżych drożdży

Składniki na warstwę kakaową:
  • 45 g białka (to białko z dużego jajka, a u mnie z 2 mniejszych)
  • 30 g mąki pszennej
  • 60 g cukru
  • 120 ml mleka
  • 30 g kakao
  • 15 g masła

Wykonanie:

Drożdże z łyżeczką cukru rozpuszczamy w odrobinie ciepłego mleka, odstawiamy, by zaczyn zaczął pracować. Do miski przesiewamy mąki, dodajemy jajko, cukier, masło, sól oraz gotowy zaczyn. Wlewamy stopniowo resztę mleka i zagniatamy przez około 15minut, by powstało elastyczne ciasto. Przekładamy je do miski lekko wysmarowanej olejem, przykrywamy folia i odstawiamy do wyrośnięcia.

W międzyczasie przygotowujemy warstwę kakaową. W miseczce mieszamy białko, cukier i mąkę, by składniki połączyły się i powstała gładka, kremowa masa.
Mleko gotujemy w garnku, dodajemy kakao i mieszamy, by pozbyć się grudek. Dodajemy masę białkową i mieszamy całość, masa powinna zgęstnieć. Zdejmujemy z ognia, dodajemy masło i mieszamy, do jego rozpuszczenia. Odstawiamy do wystygnięcia. Ostudzoną masę układamy na dużym kawałku folii spożywczej, przykrywamy drugim kawałkiem i wałkujemy okrągły placek o średnicy około 20 cm. Wkładamy do lodówki.

Wyrośnięte ciasto wałkujemy na omączonym blacie na prostokąt (na jego środku ułożymy kakaowy krążek dlatego krótszy bok prostokąta powinien być 2-3 cm dłuższy niż średnica placka a dłuższy bok około 3 razy dłuższy nić średnica kakaowego placka).

Układamy kakaowy placek na środku drożdżowego prostokąta, składamy luźne boki jeden na drugi,by przykrywały warstwę kakaową. Przekręcamy placek o 90 stopni, wałkujemy na długi prostokąt. Składamy dłuższe boki tak,by "spotkały" się na środku placka. Następnie składamy na pół, jak książkę. Obracamy o 90 stopni i wałkujemy prostokąt - od grubości placka zależeć będzie wielkość i ilość naszych bułeczek - mój miał około 1cm grubości. Tniemy placek na paski grubości 1.2 cm (ślimaki) lub w trójkąty równoramienne (rogale). Paski zwijamy, by powstały ślimaczki, trójkąty zaś w rogaliki. Układamy na blasze i odstawiamy w ciepłe miejsce na 40-60 minut.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 20 minut lub do chwili aż nabiorą złotobrązowego koloru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...