11.11.2010

Makaroniki czekoladowe

 Miałam super przepisem uczcić orzechowy tydzień.  Pomyślałam, że skoro pierwsze nie wyszły najgorzej, to drugie powinny się udać.  Jak się okazało nic bardziej mylnego.  Przepis się pojawi, bo może ktoś, kto się zna powie mi co zrobiłam źle.  Czy za długo mieszałam?  Za długo piekłam?  A może właśnie za krótko?  No i jakby było mało to wybrałam maślaną masę do przekładania.  Jednak nie jest to najlepszy pomysł do makaroników (moim skromnym zdaniem oczywiście).
Przepis na makaroniki na podstawie Viri a na masę stąd




Składniki:

  • 70 g białek, wysuszonych przez 3-5 dni na blacie (białka przelewamy do miseczki i odstawiamy w temp. pokojowej na 3-5 dni)
  • 170 g cukru pudru, w proporcji 35:135
  • 100 g mąki migdałowej (użyłam zmielonych płatków migdałowych)
  • 1 łyżka gorzkiego kakao

Wykonanie:

Białka ubić na średnio sztywno, dodać 35g cukru pudru i ubić maksymalnie. 135g cukru pudru przesiać z mąką migdałową i kakao. Wmieszać sypkie składniki do białek.

Przełożyć do rękawa cukierniczego, wycisnąć równe krążki na blachę wyłożoną pergaminem (lepiej matą teflonową, gdyż z niej wygodniej się odklejają makaroniki po upieczeniu). Blachą należy delikatnie, ale stanowczo uderzyć o miękką powierzchnię, najlepsze jest do tego łóżko lub tapczan, by masa równomiernie się rozłożyła, a ewentualne czubeczki pochowały. Ciasteczka można posypać czymś (np. sproszkowanymi owocami, drobno zmielonymi, lub drobno zmieloną kawą). Potem odkładamy blachy na ok. 30 minut, by makaroniki podeschły i utworzyła się na nich cienka skorupka (będzie można bez przyklejenia dotknąć je delikatnie palcem). Piec w 140 stopniach przez ok. 12-15 minut. Czas pieczenia w każdym piekarniku może być różny (ja piekłam w niższej temperaturze). Makaroniki nie powinny się zbrązowieć!

Ostudzone makaroniki przekładać kremem i podawać.


Krem maślany:

  • 100gr cukru
  • 2 duże białka jajek
  • 180gr masła w temperaturze pokojowej
  • 1/4 do1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej

Białka i cukier włóż do miski i ustaw nad garnkiem z wrzącą wodą. Ubijaj cały czas nad parą, aż masa będzie ciepła w dotyku, przez około 3 minuty. Cukier ma się rozpuścić. Przelać białka do stacjonarnego miksera i ubijać pianę na średniej prędkości aż ostygnie i będą formować się górki, przez około 5 minut. Po łyżce dodawać masło, cały czas ubijając aż masa będzie gładka. Jak włożymy już całe masło ubijamy dalej na średniej prędkości, aż masa zgęstnieje i będzie gładka. Trwa to około 6-10 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...