20.02.2009

Muffinki kokosowe

Przepis zaczerpnięty z bloga Zapraszam na ciasto z lekkimi modyfikacjami w postaci polewy.   Jak na mój gust muffinki trochę za suche, ale zyskały na smaku następnego dnia po wyjęciu z puszki.  Były idealne.  Muffinki ubrane w papilotki w kaczuszki (zgodnie z życzeniem zamawiającej jubilatki)



 

Składniki suche:


  • 220g mąki
  • 100 g cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody
  • odrobina soli
  • 6 łyżek wiórków kokosowych
  • 3 łyżki płatków migdałowych

Składniki mokre:


  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki mleka
  • kilka kropel aromatu migdałowego

Polewa (opcjonalnie):

  • tabliczka białej czekolady (ja dałam zwykłą mleczną)+ łyżeczka masła
  • wiórki kokosowe (ja dałam płatki migdałowe)


Wykonanie:

Wymieszać w oddzielnych miskach składniki suche i mokre a następnie dodać mokre do suchych i delikatnie wymieszać. Nakładać do foremek muffinkowych i piec 20 minut w temperaturze 200 stopni. Wystudzić na kratce. Czekoladę stopić w kąpieli wodnej i dodać łyżeczkę masła. Polać muffinki a następnie posypać płatkami.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...