3.05.2011

Krem miętowy

Na parapecie mięta, dużo mięty.  Rośnie jak szalona.  Co chwila coś z niej przygotuję, ale ona wtedy rozrasta się jeszcze bardziej.  Niby jedna mała doniczka, a tyle listków.  Kiedy więc zobaczyłam przepis na krem z zielonej herbaty w majowej "Kuchni" pomyślałam, że zamiast herbaty (którą swoją drogą uwielbiam) zrobię miętową wersję.  I to było to.  W sam raz na majowe (miejmy nadzieję) ciepłe dni.

 

Składniki:

* garść mięty
* 225 ml tłustego mleka
* 450 ml śmietanki kremówki
* 8 łyżek cukru
* 4 łyżeczki żelatyny
* listki mięty do dekoracji



Wykonanie:

Miętę lekko posiekać. Razem z mlekiem, śmietanką i cukrem podgrzewamy, aż cukier się rozpuści (nie gotować). Studzić przez około 10 minut. Przecedzić (ja kilka listków mięty zmiksowałam i dodałam do przecedzonego kremu). Dodajemy żelatynę namoczoną w 3 łyżkach wody. Podgrzewamy cały czas mieszając, aż żelatyna się rozpuści. Kremem napełnić szklaneczki i wstawić do lodówki do zastygnięcia ( u mnie stały przez noc). Dekorujemy listkami mięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...