28.05.2011

Tiramisu

Pierwotnie miałam zrobić sobie na urodziny panna cottę.  Jednak kiedy otworzyłam lodówkę odkryłam, że oprócz kremówki stoi też mascarpone.  Wybór był już prosty.  Deser przygotowałam w dwóch wersjach:  kawowej (dla mnie) i kakaowej (bezalkoholowej) dla dzieci i męża.  Nie jest to klasyczny przepis na tiramisu, bo nie zawiera jajek.  Biszkopciki przygotowałam samodzielnie według tego przepisu.


 

Składniki:

* 250 g mascarpone
* 200 g śmietany kremówki
* 100 g amaretto (lub innego alkoholu np. brandy)
* 50 cukru pudru
* pół szklanki mocnej kawy (lub kakao)
* 16 - 18 biszkopcików
* kakao do posypania


Wykonanie:

Kremówkę ubić na sztywno. Mascarpone wymieszać z cukrem i połową alkoholu Dodać ubitą kremówkę i wszystko razem przez chwilę ubijać. Biszkopty moczyć w kawie (kakao) wymieszanej z resztą alkoholu przez sekundę z każdej strony. Ułożyć połowę biszkoptów w naczyniu. Na biszkoptach wyłożyć połowę masy serowej. Wyłożyć drugą połowę biszkoptów, a na nie znowu masę. Całość schłodzić. Przed podaniem posypać kakao.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...