21.05.2011

Spaghetti ze szparagami w sosie śmietanowym

Szparagi i makaron to cudne połączenie pod warunkiem, że lubicie jedno i drugie.  Ja lubię, więc połączyć musiałam.  Wymyśliłam sobie biały sos. Troszkę się go  bałam, ale o dziwo nie zwarzył się i smakował wspaniale.

 

Składniki (na 2 porcje):

  • pół pęczka szparagów
  • 1 szklanka śmietanki 30%
  • 1 jajko
  • 4 łyżki startego żółtego sera
  • po pół łyżeczki kolendry, kuminu, gorczycy
  • sól, pieprz
  • makaron spaghetti (u mnie razowy)



Wykonanie:

Przyprawy prażymy na gorącej patelni a następnie tłuczemy w moździerzu (lub mielimy młynkiem). Gotujemy makaron al dente. Szparagi myjemy, odłamujemy zdrewniałe końcówki i gotujemy na parze (lub w specjalnym garnku). Śmietanę, starty ser i rozbełtane jajko podgrzewamy cały czas mieszając. Doprawiamy solą i pieprzem oraz częścią uprażonych przypraw. Ugotowany makaron wrzucamy do podgrzanej śmietany i mieszamy. Dorzucamy pokrojone na kawałki ugotowane szparagi (część główek możemy zostawić do dekoracji) i ponownie mieszamy. Podajemy natychmiast posypane resztą przypraw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...