9.09.2014

Czipsy z jarmużu

Dużo o nich słyszałam, widziałam w kilku miejscach, ale jak dotąd nie robiłam.  Kiedy przywiozłam ze wsi kolejną porcję własnego jarmużu pomyślałam, że to najwyższa pora.  Czipsy można doprawić ulubioną mieszanką przypraw, ja użyłam cajun.  Wyszły dość ostre, ciekawe w smaku.  Nie przypadły jednak do gustu mojej mamie.  Czipsy mają jedną wadę - dość szybko tracą swą sprężystość i chrupkość.  Dlatego warto zrobić małą porcję, do zjedzenia w przeciągu kilku godzin.



Składniki:
  • 2 liście jarmużu
  • 3 - 4 łyżki oleju
  • dowolne przyprawy

Wykonanie:
Jarmuż myjemy i osuszamy.  Odrywamy miękkie części liści i dzielimy na niewielkie porcje.  Przekładamy do miski i zalewamy olejem i posypujemy przyprawami, dokładnie obtaczając liście.  Wykładamy je na blachę z papierem do pieczenia.  Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150 - 160 stopni.  Pieczemy 4 - 7 minut pilnując, aby jarmuż się nie przypalił.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...