24.09.2014

Tarta figowa z kozim serem

To połączenie chodziło za mną od jakiegoś czasu.  Niestety jak się okazało, nie jest łatwo dostać figi.  Na szczęście jakoś się udało i zrobiłam tartę.  Jest obłędna.  Kozi ser i słodycz tarty.  Na kolację ze szklanką cydru, albo na obiad. Dla mnie ideał.  Przepis na farsz podejrzałam u Donny Hay, a kruche ciasto oczywiście od pana Roux.


Składniki:
  • 110 g koziego sera (miękkiego)
  • 3 - 4 figi
  • 3 jajka
  • 180 ml śmietany 18 %
  • 20 g startego parmezanu
  • sól morska, czarny pieprz

Ciasto (jest trochę za dużo, ale resztę można mrozić):
  • 250 g mąki
  • 150 g masła
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta cukru
  • 1 jajko
  • 1 - 2 łyżki mleka


Wykonanie:
Mąkę przesiewamy z solą.  Dodajemy cukier.  Dodajemy maso pokrojone na kawałki i nożem siekamy, aż postaną grudki.  Dodajemy jajko i mleko i szybko zagniatamy ciasto. Zwijamy w kulę, zawijamy w folię i chowamy na około 20 minut do lodówki. 
Piekarnik rozgrzać do 180°C . Schłodzone ciasto rozwałkować.  Wyłożyć ciasto do formy (26 cm) wysmarowanej masłem.  Nakłuć dno widelcem.  Na ciasto wyłożyć folię lub papier i wysypać grochem do pieczenia.  Wstawić do piekarnika na 10 - 15 minut, aby podpiec spód.  W międzyczasie wymieszać jajka, śmietanę i parmezan.  Doprawić do smaku.  Wyjąć podpieczony spód.  Zdjąć folię z grochem.  Wylać na ciasto przygotowaną masę jajeczną.  Na wierzchu położyć rozkrojone figi (ja pokroiłam moje na ćwiartki) i posypać pokruszonym serem.  Wstawić tartę do piekarnika i piec przez 25 - 30 minut, aż masa się zetnie.  Podawać na ciepło lub zimno.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...