14.09.2014

Mleczny chleb orkiszowy

Na moim osiedlu odkryłam nowy sklep z ekologiczną żywnością.  Blisko, naprawdę duży wybór i tanio.  Różne mąki, kasze, zioła i inne cuda.  Oj będę tam częstym gościem.  Z mąki orkiszowej, którą tam kupiłam upiekłam taki oto chleb.  Przepis znalazłam na bogu uno de dos.  Odrobinę zmieniłam sposób wykonania i kształtowania chleba.



Składniki:
  • 250 ml mleka w temp. pokojowej ( u mnie 2 %)
  • 20 g miodu
  • 200 g dokarmionego zakwasu
  • 150 g mąki pszennej chlebowej
  • 250 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 10 g soli
  • 25 g gorącego, stopionego masła
  • 120 g mieszanki ziaren (dałam słonecznik, siemię lniane i płatki owsiane)


Wykonanie:
W misie robota wymieszać mleko z miodem.  Dodać mąki, sól i zakwas.  Wymieszać.  Dodać ziarna i wyrobić ciasto tak, aby nasiona były w miarę równomiernie rozłożone w cieście.  Dodać gorące masło i wyrobić gładkie, elastyczne ciasto.  Odstawić ciasto na około godzinę, żeby odrobinę podrosło. 
Ciasto odgazować i uformować bochenek.  Ułożyć w koszu do wyrastania, przykryć i odstawić na kilka godzin do wyrastania  (u mnie rosło 4 godz. w temp. pokojowej plus 3 w lodówce i ponownie w temp. pokojowej ok 1 - 2 godz.).
Piekarnik rozgrzać do 210 stopni.  Chleb naciąć i przełożyć na blachę lub kamień do pizzy.  Piec przez 15 minut.  Zmniejszyć temperaturę do 180 stopni i piec przez kolejne 25 - 30 minut.  Wystudzić na kratce. 


1 komentarz:

  1. Upieczony :) Dzięki za przepis na fajny chlebek!
    http://www.kornikwkuchni.pl/2017/01/mleczny-chleb-orkiszowy.html

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...