27.04.2013

Kurczask w sosie Jerk

Książkę Jamiego mam już od jakiegoś czasu.  Uwielbiam oglądać zdjęcia, ale przyznam, że nie zrobiłam z niej zbyt dużo.  Może czas to zmienić?  Postanowiłam wypróbować przepis na kurczaka w sosie Jerk.  Ciekawy smak, chociaż kolor sosu był dość dziwny.  Być może dlatego, że zamiast białego octu użyłam czerwonego.




Składniki:
  • 4 piersi kurczaka
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu
  • kilka gałązek świeżej kolendry

  • 4 dymki
  • mały pęczek świeżego tymianku
  • 3 świeże listki laurowe
  • szczypta mielonych goździków
  • szczypta mielonej gałki muszkatołowej
  • szczypta mielonego ziele angielskiego
  • 6 łyżek złotego rumu
  • 6 łyżek białego octu winnego 
  • 1 łyżka płynnego miodu 
  • 1 papryczka scotch bonnet (dałam chili)
  • 4 ząbki czosnku (przeciśnięte)

Wykonanie:
Piersi kurczaka myjemy, osuszamy i dzielimy na porcje.  Delikatnie skropić oliwą i doprawić przyprawami.  Tak przygotowane piersi grillujemy na patelni grillowej.
Przygotowujemy sos.   Dymki posiekać.  Papryczkę siekamy i pozbawiamy pestek.  Wszystkie składniki sosu wkładamy do blendera i miksujemy.
Sos przelewamy do naczynia do zapiekania.  Na wierzch kładziemy zgrillowaną pierś z kurczaka. Kurczaka skrapiamy łyżką miodu.  Kładziemy na wierch gałązki tymianku i rozmaryn.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 220 stopni przez około 15 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...