29.10.2012

Chałka dyniowa

Najpierw pokazała ją Gosia, potem Kasia, a za mną od jakiegoś czasu chodziła chałka.  Nie było więc wyjścia.   Przyznam, że jest genialna. 

Podam jednak kilka uwag. 
- Ciasta (z całej porcji) jest sporo.  Musiałam podzielić ciasto podczas wyrabiania na pół ponieważ robot nie radził sobie z taką ilością ciasta.
- Zmniejszyłam ilość jajek, bo dzięki Pinkcake wiem, że dynia jest ich doskonałym zamiennikiem w takich ciastach.
- nie dodałam rodzynek, bo zapomniałam




Składniki :
  • 6 szklanek mąki pszennej chlebowej
  • 4 łyżeczki suszonych drożdży
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 i 1/3 łyżeczki soli
  • 3 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • Glazura: mleko

Wykonanie:
W misie mieszamy drożdże, wodę i cukier.  Dodajemy jajka, puree, olej, wanilię, sól i większość mąki.  Wyrabiamy ciasto dodając stopniowo pozostałą mąkę.   Ciasto wyrabiamy kilka minut, tak aby było elastyczne i miękkie.  Odstawiamy pod przykryciem w naoliwionej misce na około 1 - 1,5 h.  Ciasto ma podwoić swoją objętość.  Po tym czasie  ciasto dzielimy na 2 lub 3 części (ja piekłam 2 bardzo duże chałki).  Każdą z części dzielimy na 3 wałki i pleciemy chałki.  Zaplecione chałki odkładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.  Przykrywamy i odstawiamy na 40-50 minut do ponownego wyrośnięcia.  Wyrośnięte chałki smarujemy mlekiem i pieczemy w 180 stopniach przez około 30 - 40 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...