10.10.2012

Granola


Uzależniłam się od domowej granoli.  Jak tylko kończy się jeden słoik, pojawia się następny (no dobrze, robię 2 od razu).  Zawszę robię z tych składników, które akurat są w domu i zawsze smak idealny.  Tym razem, zupełnie przez przypadek, odkryłam sposób na zrobienie super chrupiącej granoli.  Ponieważ w międzyczasie urósł mi chleb, musiałam wyjąc granolę z piekarnika po 20 minutach.  Dopiekłam ją potem ponownie.  To było to.





Składniki:
  • 450 g płatków owsianych
  • 150 g ziaren słonecznika
  • 150 g posiekanych orzechów laskowych
  • 100 g pestek dyni
  • 160 g sezamu
  • 1 łyżeczka suszonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki miodu
  • 150 ml soku z jabłek
  • 2 łyżki oleju



Wykonanie:
Wszystkie suche składniki i przyprawy mieszamy dokładnie.  Dodajemy miód, sok i olej, dokładnie mieszamy.  Wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy około 40 minut w 170 stopniach (aby uzyskać bardziej chrupiącą granolę polecam piec 20 minut, przestudzić i piec kolejnych 20).  Mieszamy 2 -3 razy w trakcie pieczenia.  Kiedy granola ostygnie przekładamy do szczelnego słoja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...