13.04.2014

Babeczki orzechowe

Skoro rozmroziłam już białka, to musiałam je wykorzystać do końca.  Ursa, moja czytelniczka z Kapsztadu, zamówiła sesję na zielono.  Dlatego postanowiłam też wykorzystać pistacje.  Niestety nie wyszło tak jak sobie to wymarzyłam. Zmielone pistacje miały cudowny zielonkawy kolor, po upieczeniu już tak nie było.  Zapewne dałam za dużo mąki, a za mało mielonych orzechów.  Niestety nie miałam ich już więcej.  Mimo wszystko babeczki są cudowne w smaku i przepięknie pachną.  Polecam.  W sam raz do koszyczka.



Składniki (na 6 - 7 babeczek):
  • 3 białka (90 g)
  • szczypta soli
  • 70 g cukru
  • 60 g mielonych pistacji (lub innych orzechów)
  • 80 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 40 ml oleju


Wykonanie:
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli.  Powoli dodawać cukier.  Do ubitej piany dodawać naprzemiennie mąkę wymieszaną z orzechami i proszkiem oraz olej. Wymieszać całość delikatnie.  Przełożyć do małych foremek na babeczki (średnica 5 cm).  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.  Piec przez około 20 minut, do suchego patyczka. Babeczki można polukrować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...