23.04.2014

Ucierane płatki fiołków

Kilka razy już w tym roku szukałam na wsi fiołków.  Do tej pory nie miałam jakoś szczęścia.  Kiedy jednak przed samymi świętami przyjechaliśmy znowu na wieś odkryłam, że w lesie jest zatrzęsienie fiołków.  Chyba nigdy do tej pory nie było ich tam aż tyle.  Nie rosły wprawdzie w jednym miejscu, ale co kilka kroków była kolejna fioletowa kępka.  Zebrałam całe wiadereczko.  Potem długo oskubywałam płatki, aż na końcu zważyłam i okazało się, że mam aż 33 g fioletowych płatków.  Skorzystałam z przepisu Abbry.  Utarte fiołki już do czegoś wykorzystałam, a co to będzie dowiecie się już niedługo.



Składniki:
  • 33 g płatków fiołka
  • 66 g cukru
  • kilka kropli soku z cytryny


Wykonanie:
Płatki przesypujemy do makutry lub moździerza.  Zasypujemy cukrem i ucieramy.  Dodajemy kilka kropi soku z cytryny, aby poprawić kolor.  Przekładamy do wyparzonego słoiczka i zakręcamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...