12.04.2014

Marmurkowa babka na białkach

Miałam w zamrażalniku jeszcze kilka białek po pączkach.  Stąd też pomysł, aby pokazać Wam babkę na białkach.  Przepis znalazłam u Arabeski, a ona u Martex.  Lekko zmodyfikowałam przepis, bo nie chciałam dodawać cynamonu.  Pomyliłam się też w ilości kakao, ale myślę, że nie szkodzi.  Babka jest bardzo łatwa w wykonaniu, w sam raz na Wielkanoc.



Składniki:
  • 4 białka (140 g)
  • 150 g cukru
  • 290 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 ml oleju
  • 125 ml mleka
  • 1,5 łyżeczki kakao (w oryginale łyżka)


Wykonanie:
Białka ubić aż będą sztywne.  Pod koniec ubijania dodawać cukier nie przerywając ubijania.  Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia do oddzielnej miski. Do ubitej piany dodać stopniowo  mleko, olej i przesianą mąkę.  Całość delikatnie połączyć.  Ciasto podzielić na dwie części.  Do jednej dodać kakao i wymieszać. 
Formę z kominkiem nasmarować masłem i wysypać mąką.  Przekładać na zmianę ciasto ciemne i jasne.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 50 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...