10.04.2014

Różowe jajka faszerowane

Widziałam takie u Karoliny w Zmysłach w Kuchni, a potem u Grażynki. Ponieważ miałam gotowy zakwas buraczany postanowiłam spróbować.  Jajka są bardzo ładne, ale przyznam, że nie zauważyłam różnicy w smaku. Podejrzewam, że chodzi o długość marynowania. Myślę jednak, że na stole Wielkanocnym będą prezentować się wspaniale.



Składniki:

na farsz:
  • majonez
  • kwas buraczany
  • sól, pieprz, papryka chili w proszku


Wykonanie:
Ugotowane na twardo i obrane jajka wkładamy do miski lub słoja.  Zalewamy zakwasem tak, aby przykrywał jajka.  Odstawiamy na kilkanaście godzin (moje stały około 18 godzin) w chłodne miejsce.  Jajka wyjmujemy i osuszamy.  Możemy podać je w ten sposób, lub też przygotować wersję faszerowaną.
Jajka kroimy na pół i ostrożnie wyjmujemy żółtka.  Żółtka wkładamy do miseczki i rozgniatamy widelcem.  Dodajmy odrobinę kwasu buraczanego i majonezu.  Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i papryką chili. Farsz mieszamy i gotowy nakładamy do przekrojonych białek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...