5.01.2015

Polędwiczki wieprzowe w cieście filo

Jakiś czas temu kupiłam dwa opakowania ciasta filo.  Od dawna chciałam je kupić, bo co raz znajdowałam przepisy, które wymagały użycia tego ciasta.  Oczywiście jak już kupiłam, to nie mogłam się zdecydować co zrobić, albo przepisy, które wybrałam były zdecydowanie "letnie".  Dlatego przygotowałam pieczone polędwiczki.  Banalne w przygotowaniu. Smaczne, chociaż kruszące się ciasto trochę zniechęciło domowników.  Być może zrobiłam coś źle, ale podejrzewam, że taka raczej natura tego ciasta. Przepis podejrzałam na stronie My Recipes.



Składniki:
  • 2 niewielkie polędwiczki wieprzowe
  • świeżo zmielony pieprz
  • sól
  • kilka łyżeczek musztardy
  • 7 płatów ciasta filo (ok. 45x35 cm)
  • olej


Wykonanie:
Polędwiczki umyć, oczyścić i oprószyć solą i pieprzem.  Piekarnik rozgrzać do 200 stopni.  Brytfankę skropić olejem i położyć w niej polędwiczki.  Wstawić do piekarnika na 15 minut, w połowie pieczenia przewrócić mięso na drugą stronę.  Wyjąć mięso z piekarnika i odstawić na 5 - 8 minut, aby przestygło.  Następnie wysmarować musztardą z każdej strony. Wyjąć pierwszy płat ciasta i posmarować go olejem.  Położyć na niego kolejny i znowu posmarować olejem.  Zrobić tak ze wszystkimi płatami.  Następnie płaty przycisnąć do siebie i przekroić na pół wzdłuż dłuższego boku tak, aby powstały 2 prostokąty.  Na każdym z dwóch arkuszy ciasta położyć po jednej polędwiczce i zwinąć niezbyt ściśle. Położyć do brytfanki, złączeniem do dołu i wstawić ponownie do piekarnika.  Piec przez około 20 - 25 minut w 200 stopniach.  Wyjąć kiedy ciasto będzie już lekko złote.  Odstawić na kilka minut przed podaniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...