8.01.2015

Spanakopita

Przy tym przepisie zakochałam się w cieście filo.  Wydaje mi się, że potrzebuje ono jednak masła, a nie oleju.  Do tego temperatura pieczenia jest istotna.  Tutaj była idealna.  Spakanopita, którą przygotowałam różni się w podaniu od tej tradycyjnej, ponieważ moja została podana w formie pojedynczych strudli.  Polecam taki sposób szczególnie wtedy, kiedy podajecie ją gościom.  Jest wygodniej i ładniej się podaje.  Przepis podejrzałam na stronie Alexadnra's Kitchen.  Tam widać też dokładnie jak składać ciasto i jak je smarować.



Składniki (na 4 sztuki):
  • ok 190-200 g szpinaku mrożonego (lub 150 świeżego)
  • 80 g serka (w oryginale wiejski, dałam kremowy)
  • 175 g sera feta
  • 2 jajka
  • 12 płatów ciasta filo o wymiarach 22x35 cm
  • roztopione masło


Wykonanie:
Jeżeli używamy mrożonego szpinaku należy rozmrozić go na patelni tak, aby odparować większość wody.  Powinno pozostać nam około 150 g szpinaku.  Jeżeli używamy świeżego to po umyciu siekamy go w blenderze.  Przygotowany szpinak mieszamy z pokruszoną fetą, serem i ubitymi jajkami.  Odstawiamy.
Formę wykładamy papierem do pieczenia.  Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
Przygotowujemy płaty ciasta.  Ja używałam takich o wymiarach 47 x 35 cm, więc użyłam sześciu przekrojonych na pół. Na pierwszy płat (o wymiarach 22x35) wylewamy 3 łyżki masła, nie rozsmarowujemy.  Kładziemy drugi płat i przyciskamy.  Wylewamy kolejne 3 łyżki masła, ale w inne miejsce niż poprzednio.  Kładziemy trzeci płat i ponownie przyciskamy.  Znowu wylewamy 3 łyżki masła i ponownie w inne miejsca.  Mamy w ten sposób masło na całej powierzchni, ale w każdym miejscu na innym płacie.  Na tak przygotowane ciasto wykładamy 2 - 3 cm od mniejszego brzegu ok pół szklanki przygotowanego farszu.  Zawijamy ten brzeg, a następnie zawijamy dłuższe boki do środka tak, aby farsz nie wypływał.  Zawijamy ciasto wzdłuż dłuższych brzegów na wierzch farszu i pod spód tak, aby powstała paczuszka.  Odkładamy na przygotowaną blachę złączeniem do dołu.  Powtarzamy wszystko z kolejnymi porcjami ciasta i farszu.  Gotowe strudle smarujemy po wierzchu masłem i wstawiamy do piekarnika na 30-40 minut, aż będą złote.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...