28.10.2010

Gulasz dyniowy z fasolką

Ainsley, znowu on.  Miałam doła, kawałek obranej dyni w lodówce, chili, które już się prosiło o zużycie, a na półce stał Ainsley i się uśmiechał.  Wiedziałam, że pomoże.  Już samo mieszanie sprawiło, że mi się poprawiło.  A do tego jeszcze ostatnie zdanie we wstępne brzmiało "This is the ideal comfort food".  No i czy mogłam nie zrobić?




Składniki:


  • 2 łyżki oliwy
  • 1/2 łyżeczki kminu
  • 1/2 łyżeczki ziaren gorczycy
  • 1 cebula, posiekana
  • 1 ząbek czosnku, posiekany
  • 1 papryczka chili, posiekana, bez pestek
  • 450 g ziemniaków, pokrojonych w kostkę
  • 2 łyżki pasty curry
  • 600 ml bulionu warzywnego
  • 450 g dyni, pokrojonej w kostkę
  • 400 g fasolki z czarnym oczkiem z puszki (dałam zwykłą)
  • 2 pomidory, pokrojone na 6 kawałków każdy
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki natki pietruszki lub kolendry, posiekane, do przybrania



Wykonanie:

Rozgrzać olej na patelni, dodać kmin i gorczycę i podsmażać przez 1 minutę. Kiedy zaczną pryskać dodać cebulę, czosnek i chili. Podsmażać przez 3-4 minuty, aż zmiękną. Dodać ziemniaki i smażyć przez 3 minuty. Dodać pastę curry, bulion i zagotować a następnie odparowywać przez 5 minut. Dodać dynię i gotować przez kolejne 15 minut aż warzywa będą miękkie. Dodać fasolkę i pomidory i gotować kolejne 2-3 minuty. Doprawić do smaku.

Rozdzielić gulasz do talerzy, posypać kolendrą lub natką. Można podawać z kawałkami cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...