19.10.2010

Żurawina do mięsa

Lubicie żurawinę do mięsa?  Ja uwielbiam, chociaż do tej pory jadłam ją tylko na przyjęciach, weselach itp.  Kiedy jednak zobaczyłam na targu żurawinę, wiedziałam co z nią zrobię.  Przepis pochodzi z książki "Kuchnia Polska" Zofii Miętkiewicz

 

Składniki:

  • 1 kg żurawin
  • 40 dag cukru
  • 3/4 szklanki wody


Wykonanie:

Żurawiny przebrać, umyć, osączyć i przelać wrzątkiem. Ugotować syrop z wody i cukru, do gorącego wsypać osączone żurawiny, smażyć około 50 minut na wolnym ogniu. Słoiki dokładnie umyć, wyprażyć w piekarniku ( ja wstawiam na 140 stopni podczas kiedy żurawiny się gotują, a przykrywki wygotowuję w garnku wodą). Do gorących słoików włożyć usmażone żurawiny, zakręcić wieczka i odwrócić. Odstawić w chłodne miejsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...