4.10.2010

Smażone zielone pomidory

Oglądałam ten film nie wiem ile razy, czytałam książkę i nadal nie mogę się nim/nią nacieszyć i nadziwić.  Kiedy więc na targu u mojej ulubionej pani zobaczyłam zielone pomidory wiedziałam, że muszę i już.  Pani zapytała "A co będzie Pani z nich robić?  Bo sprzedaję, ale nie wiem co się z nimi robi".  Odpowiedziałam "Smażyć".  Ponieważ nie mam swojego egzemplarza książki, przepis wyszperałam na necie.




Składniki:

  • 1 średni zielony pomidor na osobę
  • sól, pieprz
  • tłuszcz z bekonu (smalec)
  • biała mąka kukurydziana


Wykonanie:

Pomidory pokroić na grube plastry. Posypać solą, pieprzem i obtoczyć w mące. Smażyć w uczciwej ilości tłuszczu aż się zrumienią.

Można polać sosem mlecznym.

Do tłuszczu, który został na patelni dodać taką samą ilość mąki i dobrze wymieszać. Dodać filiżankę ciepłego mleka i gotować do zgęstnienia, ciągle mieszając. Posolić, popieprzyć i polać pomidory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...