29.10.2010

Kruche rogaliki dyniowe - WC październik

W październiku w Weekendowej Cukierni gospodarzy Pinkcake.  Kiedy zobaczyłam przepis na rogaliki od razu zaświtał mi pomysł zastąpienia marchewki dynią.  Zapytałam Pinkcake czy się da, a On odpowiedziała, że jak najbardziej.  Na dowód pokazała swoje.  Są wspaniałe, kruchutkie, nie są słodkie (też nie dałam cukru, ale polałam je lukrem).  Dziękuję Pinkcake za inspirację.


 

Składniki:

  • 100 g dyni startej na drobnych oczkach
  • 100 g margaryny lub masła
  • 1 i 1/4 szklanka mąki
  • skórka starta z pomarańczy - nie dałam
  • szczypta cynamonu - dałam znacznie więcej

na nadzienie: konfitura z róży i dżem jabłkowy


Wykonanie:

Wszystkie składniki zagnieść (użyłam zimnego masła i posiekałam je razem z mąką tak jak robi się to przy kruchym cieście) i rozwałkować ciasto podsypując mąką. Wycinać z ciasta trójkąty, smarować je konfiturą, po czym zwijać w rogaliki zaczynając od podstawy trójkąta. Piec 30 minut w 180°C, aż będą chrupiące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...