13.04.2011

Babka bananowa

Zobaczyłam u Gosi i postanowiłam spróbować.  Ponieważ właśnie kupiłam małe foremki na babeczki - takie w sam raz do koszyczka, pomyślałam, że trzeba wypróbować.  Babeczki cudne, chociaż w smaku bardziej przypominały mi muffinki niż nasze tradycyjne babki.  Super odmiana na zbliżające się święta.


 

Składniki (robiłam z połowy porcji, piekłam w 2 małych foremkach):

* 125g miękkiego masła
* 120g cukru
* 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
* 2 jajka
* 1/2 łyżeczki cynamonu
* 350g dojrzałych bananów
* 265g mąki pszennej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 80ml mleka

Wykonanie:

Cukier i masło utrzeć razem. Banany rozgnieść widelcem. Nadal ucierając dodawać powoli: po jednym jajku, banany, cynamon i ekstrakt.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, a następnie połączyć z resztą składników. Ciasto przelać do formy wysmarowanej masłem i obsypanej np.bułką tartą.

Piec w 180stopniach przez około 40 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...