10.04.2011

Pascha waniliowa

Nie zamierzałam jej robić, na pewno nie tyle przed Wielkanocą.  Dostaliśmy jednak od sąsiadki mleko, takie prawdziwe, najprawdziwsze - prosto od krowy.  Część dzieci wypiły, niestety mleko zaczęło kisnąć.  Wtedy też przypomniałam sobie, że można je zużyć do paschy.  Ponieważ akurat jest Waniliowy Weekend, powstała wersja waniliowa.


 

Składniki:

* 500 ml mleka (z woreczka lub od krowy, z UHT nie wyjdzie)
* 2 jaja
* 2 laski wanilii
* 70 g cukru pudru
* 100 g śmietany
* 100 g masła
* 70 g posiekanych bakalii (dałam migdały i żurawinę)


Wykonanie:

1 laskę wanilii rozkroić, wyjąć ziarenka i dodać do mleka (ziarenka i laskę). Mleko zagotować. W międzyczasie wymieszać śmietanę z jajkami. Gdy mleko zacznie się gotować wyjąć laskę wanilii i wlewać masę jajeczną cały czas mieszając. Gotować jeszcze kilka minut, aż białko się zetnie i twaróg oddzieli od serwatki. Na sitko wyłożyć gazę. Wylać na nią twaróg i dokładnie odcedzić. Twaróg ostudzić.

Rozkroić drugą laskę wanilii. Ziarenka dodać do masła. Masło ucierać z cukrem, który dodajemy stopniowo. Ucieramy, aż masło będzie gładkie. Po jednej łyżce dodajemy ostudzony twaróg i nadal ucieramy. Kiedy cały twaróg już będzie dodany i utarty z masłem dodajemy posiekane bakalie (żurawinę pokroiłam na mniejsze kawałki) i mieszamy. Formę (u mnie 2 małe foremki) wykładamy folią. Wkładamy masę i od góry też przykrywamy folią. Masę trzeba obciążyć (ja postawiłam na foremkach słoiki dżemu) i schładzać w lodówce przez kilkanaście godzin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...