25.04.2011

Babka waniliowa

Podobno króluje na blogach, ale ja ją zobaczyłam u Wiosenki i Usagi. Zobaczyłam i zaraz zrobiłam.  Musiałam jednak nieco zmniejszyć ilośc składników, ze względu na ilość budyniu jaki miałam w domu.  Dodałam też małe co nieco od siebie. (oczywiście troszkę ja uszkodziłam podczas wyjmowania, co widać na zdjęciach).

 

Składniki:

* 3 jajka
* 120 g cukru
* 150 g masła
* 60 g budyniu waniliowego
* 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
* 120 g mąki pszennej
* ziarenka z 1 laski wanilii
* 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek.

Masło utrzeć z cukrem na gładką masę stopniowo dodając żółtka i ekstrakt waniliowy. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, ziarnkami wanilii i budyniem, dodać do masy maślanej i dokładnie wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę. Dodać je do masy i delikatnie wymieszać na najniższych obrotach miksera lub przy pomocy łopatki.

Formę wysmarować masłem i obsypać mąką lub bułka tartą. Przełożyć ciasto, wyrównać i piec w temperaturze 180°C przez 40 minut (do suchego patyczka).

Gotową babkę wyjąć z formy, odwrócić do góry dnem i oprószyć cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...