3.12.2013

Razowe bułeczki pomarańczowe

Moje dzieci uwielbiają ciepłe, angielskie bułeczki scones na śniadanie.  Tym razem postanowiłam zamiast tradycyjnego mleka czy śmietany dodać sok pomarańczowy.  Dzięki temu bułeczki zyskały lekko pomarańczowy posmak.  Użyłam w połowie mąki pełnoziarnistej aby śniadanie było zdrowsze.  Do tego szklanka soku, domowy dżem i śniadanie gotowe.  Pierwsza z 5 codziennych porcji warzyw lub owoców zaliczona :) Pysznie i zdrowo.





Składniki (na 8 bułeczek):
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 110 g mąki pszennej
  • 110 g mąki pszennej razowej
  • 25 g masła
  • 50 g daktyli
  • 150 ml soku pomarańczowego Tymbark 100%
  • 2 łyżki mleka do posmarowania

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.  Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
Do miski przesiewamy mąki, sól i proszek.  Dodajemy masło i rozcieramy palcami, aż powstaną grudki. Daktyle siekamy i dodajemy do mąki z masłem.  Mieszamy.  Stopniowo zaczynamy dolewać sok.  Mieszamy całość widelcem.  Sok dolewamy tylko do momentu, aż ciasto da się zagnieść.  Prawdopodobnie nie będziemy musieli użyć całych 150 ml (u mnie zostało około 5 ml).  Wyjmujemy ciasto z miski i szybko zagniatamy.  Rozwałkowujemy na grubość około 1 cm i ostrym nożem kroimy na 8 trójkątów.  Możemy też wyciąć koła.  Bułeczki przekładamy na blaszkę, smarujemy mlekiem i pieczemy w górnej części piekarnika przez około 10  - 12 minut.  Podajemy ciepłe.


Wpis sponsorowany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...