17.12.2013

Wigilijna zupa migdałowa

Jaką zupę jada się u Was w Wigilię?  U mnie w rodzinnym domu był to barszcz z uszkami, a u mojego męża kapuśniak z grzybami.  Dzisiaj natomiast chciałam pokazać Wam zupełnie inną zupę - migdałową z ryżem.  Przepis, który znalazłam w książce "Święta polskie" wyd. Axel springer, bardzo mnie zaintrygował.  Zupa okazała się fantastyczna w smaku i banalna w przygotowaniu.  W przeciwieństwie do barszczu czy kapuśniaku, ta jest słodka.




Składniki (na ok. 4 porcje):
  • 100 g migdałów
  • 2 - 3 krople olejku migdałowego
  • 1,2 l mleka
  • 50 g ryżu
  • 4 łyżki cukru
  • 100 g rodzynek
  • 3 - 4 łyżki płatki migdałów
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
  • skórka otarta z pomarańczy

Wykonanie:
Migdały sparzyć, obrać ze skórki i uprażyć na suchej patelni.  Zmielić, a następnie utrzeć z cukrem, olejkiem i trzema łyżkami mleka.
Ryż opłukać, zalać niepełną szklanką mleka i ugotować na sypko.
Utartą masę migdałową zalać w garnku pozostałym gorącym mlekiem i doprawić solą i cynamonem. Gotować na małym ogniu przez około 5 minut.  W międzyczasie opłukać i osuszyć rodzynki.  Dodać do masy migdałowej i mleka i razem gotować przez kolejne 3 - 5 minut.  Dodać ugotowany ryż.  Na patelni uprażyć płatki migdałów.  Wlać zupę na talerze i posypać płatkami migdałów i skórką pomarańczową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...