16.12.2014

Likier czekoladowy

Likier, który jest banalny w przygotowaniu, a do tego można go pić niemalże natychmiast po przygotowaniu.  Zrobiłam go, ponieważ potrzebowałam odrobiny likieru do ciasta.  Okazało się, że jest tak dobry, że wykorzystam go nie tylko do wypieków, ale i jako samodzielny trunek.  Przepis powstał na podstawie przepisu Agnieszki.  Ponieważ akurat nie miałam w domu mleka skondensowanego, użyłam zwykłego (znalazłam przepisy na likier czekoladowy z takim mlekiem właśnie).  Polecam też tako wspaniały prezent gwiazdkowy.



Składniki:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g cukru pudru
  • 300 ml mleka (2 lub 3,2 %)
  • 200 ml wódki
  • 2 - 3 łyżeczki przyprawy do piernika (bez mąki)


Wykonanie:
Czekoladę połamać na kawałki.  Wrzucić do garnka i zalać mlekiem.  Podgrzewać na niewielkim ogniu cały czas mieszając.  Dodać cukier puder i podgrzewać, aż całość ładnie się połączy.  Dodać przyprawę i wymieszać.  Odstawić do przestudzenia.  Do zimnego mleka czekoladowego dolać wódkę i wymieszać całość.  Przelać do butelek.  Przechowywać w lodówce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...