7.07.2010

Muffinki kokosowo - porzeczkowe

Zobaczyłam je u Kasi i przepadłam.  Smak genialny, bardzo mocno porzeczkowe i wspaniale kokosowe.  Robiłam wieczorem i na rano prawie nie zostało nic do sfotografowania. Musiałam się spieszyć ze sfotografowaniem misia, bo córcia groziła, że go zaraz zje.




Składniki na (18 - 20 muffinek lub 12 muffinek i 1 misia)

Suche:


  • 2,5 szklanki mąki
  • 100 g kokosu
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku


Mokre:


  • 280 ml maślanki
  • 120 g topionego masła
  • 1 jajko


Dodatkowo


  • porzeczki (ilość według uznania - u mnie 1,5 szklanki)



Wykonanie:

W jednej misce łączymy składniki suche a w drugiej mokre. Do miski ze składnikami suchymi przelewamy składniki mokre i mieszamy je chwilę łyżką - nie zbyt długo, tylko do chwili połączenia się składników, ciasto powinno mieć grudkowatą strukturę. Na koniec dodajemy porzeczki i delikatnie staramy się je wmieszać w ciasto dużą łyżką.

Formę do muffinek wykładamy papilotkami i nakładamy do nich ciasta - ok 3/4 wysokości papilotki. Pieczemy ok 25 min w 200 stopniach (misia pieczemy około 35-40 minut)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...