11.12.2012

Kandyzowane skórki

Postanowiłam, że wbrew wszystkiemu zrobię je w tym roku.  Ponieważ Edytka pokazała bardzo szybki sposób, pomyślałam, że skorzystam właśnie z niego.  Zrobiłam skórki z pomarańczy i cytryny.  Zapach wspaniały, smak zresztą też.  Do tego jeszcze ten syrop, który znalazł już zastosowanie u mnie w domu, ale o tym w następnym poście.





Składniki:
  • 2 pomarańcze   lub 3 cytryny
  • 1 szklanka + 3/4 litra wody
  • 1 szklanka cukru kryształu




Wykonanie:
Pomarańcze lub cytryny dokładnie umyć i zalać wrzątkiem. Skórkę naciąć na krzyż i zdjąć z owoców, tak abyśmy mieli 4 kawałki.  Każdy kawałek pokroić w paski o szerokości ok 6 mm. Usunąć z każdego białą błonę (albedo).

Paski włożyć do garnka, zalać szklanką wody, zagotować a następnie gotować przez 10 minut.  Odcedzić.  Wlać 3/4 litra  świeżej wody, dodać cukier.  Zagotować cały czas mieszając, tak aby cukier się rozpuścić.  Kiedy syrop ze skórkami zawrze, zmniejszyć ogień i pozostawić gotujące na 45-60 minut, aż większość wody wyparuje i powstanie gęsty syrop.  Musimy od czasu do czasu zamieszać.  Tak przygotowane skórki wyjmujemy z syropu i układamy na papierze do pieczenia, aż się podsuszą ( u mnie stały całą noc). 
Syrop zachowujemy, możemy nim nasączyć świąteczne ciasta lub posłodzić napoje.
Następnego dnia skórki pokroić w kostkę, przełożyć do słoiczka i przechowywać w lodówce, tak samo jak syrop. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...