23.02.2014

Chleb czekoladowy

Nie udało mi się go upiec w ramach lutowej piekarni.  Na szczęście zdążyłam jeszcze w ramach Czekoladowego Tygodnia.  Zmodyfikowałam odrobinę przepis, dostosowując go do zawartości szafek.  Przepis Emmanuel Hadjiandreou ‘How to make bread' podejrzałam u Bei oczywiście.



Składniki:
  • 170 g aktywnego zakwasu pszennego* (u mnie żytni)
  • 250 g  ciepłej wody
  • 330 g mąki chlebowej (u mnie 650)
  • 70 g rodzynek sułtanek
  • 70 g suszonych śliwek, posiekanych
  • 40 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 8 g  soli 
  • 20 g gorzkiego kakao


Wykonanie:

Mąkę wymieszać w misce z kakao i solą.  Dodać rodzynki, śliwki i czekoladę.  Zakwas wymieszać z wodą.  Dodać mąkę z rodzynkami.  Zamieszać i odstawić na 10 minut.  Następnie wyrobić ciasto.  Ja wyrabiałam robotem przez 3 minuty na pierwszym biegu a następnie 4 minuty na drugim biegu.  Nakryć ciasto i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę.  Ciasto ma podwoić objętość.  Wyrośnięte ciasto odgazować i podzielić na 2 równe części.  Z każdej uformować kulę.  Ułożyć je w koszu o wyrastania jedna obok drugiej.  Nakryć ściereczką i odstawić na kilka godzin do wyrośnięcia.  U mnie stały około 3 godzin.
  Piekarnik rozgrzać do 240 stopni.  Kiedy się nagrzeje wstawić do niego naczynie z wodą.  Wyrośnięte chleby przełożyć na łopatę, naciąć i przełożyć na kamień nagrzany w piekarniku lub na blachę.  Natychmiast zmniejszamy temperaturę do 220 stopni. Chleb pieczemy przez około pół godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...