13.02.2014

Warzywne chili

Uwielbiam tego typu dania.  Po pierwsze za smak, po drugie za czas przygotowania.  Przepis pochodzi z książki 15 minut w kuchni Jamiego Olivera, a książkę otworzyłam w ramach wspólnej zabawy z Edytą i Malwiną. Żeby było jasne, dania nie przygotowałam w kwadrans.  Nie da się, przynajmniej ja nie potrafię.  Jednak było szybko i smacznie, bardzo smacznie.
Dziewczyny dziękuję za kolejne już wspólne gotowanie.



Składniki:
  • 1 suszona papryczka chili
  • 1/2 świeżej czerwonej papryczki chili
  • 1 czerwona cebula
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1- 2 ząbki czosnku
  • 1 duży pęczek kolendry (użyłam mrożonej natki pietruszki)
  • 2 papryki w różnych kolorach
  • 1 puszka (400 g) ciecierzycy (lub ugotowana wcześniej)
  • 1 puszka (400 g) czarnej fasoli 
  • 700 g passaty
  • 250 g ugotowanego ryżu (u mnie naturalny)
  • oliwa


Wykonanie:
Świeżą i suszoną papryczkę chili, obraną i przekrojoną cebulę, wędzoną paprykę, kumin oraz czosnek przekładamy do malaksera i miksujemy razem z 2 łyżkami oliwy.  Przelewamy do garnka i dodajemy pokrojone w paski papryki, ciecierzycę, fasolę i passatę.  Doprawiamy solą i pieprzem.  Mieszamy i gotujemy początkowo pod przykryciem, pod koniec bez. Jeżeli używamy ugotowanego wcześniej ryżu, robimy dołek po środku chili.  Kładziemy do niego ryż, aby się zagrzał.  Chili podajemy z odrobiną jogurtu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...