14.02.2014

Muffinki bananowo-kokosowe

Prawie czarne banany, a my zaraz wyjeżdżamy.  Część zużyta w omlecie, a część szybciutko w muffinkach.  Lekko zmodyfikowałam przepis Harriotta na ciasto marchewkowe.  Muszę przyznać, że połączenie bananów i kokosa jest intrygujące.  Autorem jednego ze zdjęć jest mój mąż.



Składniki:
  • 150 ml oleju słonecznikowego
  • 2 jajka
  • 100 g cukru muscovado
  • 250 g bananów (3 - 4 banany)
  • 75 g wiórków kokosowych
  • 50 g rodzynek
  • 75 g mąki pszennej razowej
  • 75 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Wykonanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.  Formę do muffinków wyłożyć papilotkami (tym razem użyłam formy o średnicy 8 cm - wyszło mi ok. 7- 8 muffinków).  Banany rozgniatamy widelcem.  Jajka, cukier i olej mieszamy.  Dodajemy banany i ponownie mieszamy.  Dodajemy wiórki kokosowe, mąki, proszek do pieczenia i rodzynki.  Mieszamy do połączenia składników.  Masę przekładamy do foremek i pieczemy do suchego patyczka. (moje większe formy piekłam ok. 30 minut)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...