26.02.2014

Pączusie

Fanką małych pączków jest moja córka.  Kiedy zobaczyłam te maleństwa u Kornika postanowiłam, że je przygotuję.  Wyszły cudowne, mięciutkie i niezwykle smaczne.  Polałam je lukrem cytrynowym i zniknęły w tempie ekspresowym.



Składniki (na ok. 20 - 30 sztuk):
  • 90 ml letniego mleka
  • 30 g cukru (2 łyżki)
  • 10 g drożdży
  • 1 żółtko
  • 180 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 łyżka wódki lub innego wysokoprocentowego alkoholu (dałam domowy ekstrakt waniliowy)
  • 50 g schłodzonego masła
  • olej do smażenia
  • Cukier puder
  • Woda lub sok z cytryny


Wykonanie:
Letnie mleko, drożdże i łyżkę cukru mieszamy w garnuszku.  Posypujemy odrobiną mąki i czekamy aż zaczyn zacznie bąblować.  Dodajemy do niego żółtko.  W misce mieszamy mąkę z łyżką cukru i solą.  Dodajemy zimne masło.  Siekamy nożem, aż powstaną grudki (ja użyłam końcówki do ucierania w moim robocie).  Dodajemy zaczyni wódkę i wyrabiamy gładkie ciasto (końcówką do ciasta drożdżowego).  Ciasto przekładamy do miski nasmarowanej olejem, przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę.  Wyrośnięte ciasto odgazowujemy i rozwałkowujmy na grubość ok. 1 cm.  Wycinamy maleńkie koła (np kieliszkiem) i odstawiamy je do wyrośnięcia pod przykryciem na ok. 30 minut.  W międzyczasie rozgrzewamy tłuszcz do 170 stopni.  Wyrośnięte pączuszki smażymy z dwóch stron na złoty kolor.  Odkładamy na ręcznik papierowy.  Pączki lukrujemy lub posypujemy pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...