17.02.2014

Klopsiki chili con carne Jamiego Olivera

Kolejny przepis z książki "15 minut w kuchni".  Delikatnie musiałam go zmodyfikować, bo nie miałam akurat papryki, a tym bardziej pieczonej w oliwie.  Klopsiki nie były złe, chociaż jak dla mnie garam masala jest zbytnio wyczuwalna. Jednak bardziej posmakowały nam klopsiki w wersji Nigelli.



Składniki:
  • 400 g chudej mielonej wołowiny
  • 1 czubata łyżeczka garam masala
  • oliwa
  • 4 dymki
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
  • 700 g passaty
  • 1 pęczek świeżej kolendry ( u mnie mrożona natka pietruszki)
  • 1 puszka (400 g) czerwonej fasoli ( u mnie biała)
  • szczypta kuminu
  • jogurt naturalny
  • 3 pieczone papryki w oliwie (ja nie dawałam)



Wykonanie:
Mięso wymieszać z solą, pieprzem i garam masala.  Uformować kulki.  Na patelnię wylać odrobinę oliwy i delikatnie podsmażyć klopsiki.  Zmiksować blenderem pieczone papryki (ja nie dawałam), 2 dymki, wędzoną paprykę, połowę kolendry, szczyptę soli i pieprzu.  Zalać sosem podsmażone klopsiki.  Kiedy klopsiki są już prawie gotowe dodać fasolę  puszki oraz kumin.  Chwilę razem gotować.  Podawać z bulgurem, lub ryżem (u mnie naturalny), polane łyżką jogurtu, posypane posiekaną dymką i kolendrą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...