18.02.2014

Ciasto czekoladowo - orzechowe

Ten przepis (z programu "Gary Rhodes za stołem") wydrukowałam już kilka lat temu na prośbę mojego męża. Przeleżał tyle w segregatorze, że małżonek już nawet o tej prośbie zapomniał.  To nic.  Ważne, że ciasto zrobiłam i pomimo wszelkich przeciwności losu okazało się pyszne.  Co do przeciwności to po pierwsze nastawiłam piekarnik na zbyt wysoką temperaturę, a po drugie zamiast mielonych migdałów użyłam mielonych orzechów laskowych.  Odkryłam to dopiero podczas sprzątania zawartości szafek, już następnego dnia.




Składniki:
  • 175 g czekolady deserowej (dałam 100 g gorzkiej i 75 g mlecznej)
  • 175 g masła w temperaturze pokojowej
  • 175 g miałkiego cukru (dałam 150 drobnego trzcinowego)
  • 6 jajek (oddzielnie białka i żółtka)
  • 175 g zmielonych migdałów (u mnie orzechy laskowe)
  • 1 łyżka stołowa brandy
  • szczypta soli


Wykonanie:
Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni.  Formę z wyjmowanym dnem (tortownicę lub do tarty) o średnicy 24 - 26 cm smarujemy tłuszczem i ewentualnie wykładamy pergaminem (ja nie wykładałam). 
Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej lub kuchence mikrofalowej.  Masło ucieramy na puszystą masę z cukrem. Dodajemy po jednym żółtku cały czas ucierając.  Dodajemy roztopioną i przestudzoną czekoladę, orzechy i brandy.  Mieszamy do połączenia składników.  Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli.  Dodajemy 1/3 piany do ciasta i mieszamy.  Dodajemy resztą piany i delikatnie mieszamy.  Ciasto przelewamy do przygotowanej formy.  Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez kwadrans.  Następnie zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i dopiekamy przez około 40 minut.  Wyjmujemy ciasto i studzimy.  Ostudzone posypujemy cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...