11.06.2014

Kruszonka rabarbarowa z imbirem

Nie sądziłam, że dodatek marynowanego imbiru może tak zmienić smak zwykłej kruszonki.   Do tego jeszcze mascarpone i to było to.  Taki deser znalazłam w książce Gordona Ramsey'a "Niedzielne Przysmaki" i przygotowałam go wspólnie z Edytką Malwiną.  Dziewczyny dziękuję za cudowną mobilizację do przeglądania książek i za kolejne udane pieczenie.
Kruszonkę robiłam dwa razy. Pierwszy raz zgodnie z przepisem.  Tuż przed publikacją przejrzałam zdjęcia i doszłam do wniosku, że mi się zupełnie nie podobają.  Dlatego też w nocy zrobiłam kolejną wersję. Tym razem z orzechami włoskimi, bo nie było laskowych oraz z jogurtem.



Składniki:
  • 800 g rabarbaru
  • 150 g cukru waniliowego (domowego, lub z prawdziwą wanilią)
  • 2 - 3 łyżki masła
  • 20 g marynowanego imbiru, posiekanego

  • 150 g orzechów laskowych (lub włoskich)
  • 100 g mąki pszennej
  • 50 g masła (dałam 60)
  • 50 g cukru trzcinowego
  • szczypta świeżo zmielonej gałki muszkatołowej
  • 50 g płatków owsianych

  • starta skórka z 1/2 cytryny
  • 200 g mascarpone (lub jogurtu greckiego)

Wykonanie:

Rabarbar pokroić na kawałki.  Wymieszać z cukrem i przełożyć na patelnię. Podlać odrobiną wody, dodać masło i podsmażać przez kilka minut, aż rabarbar zmięknie.  Przełożyć do naczynia do zapiekania.
Przygotować kruszonkę.  Masło pokrojone w kostkę przełożyć do miski z mąką.  Wyrobić palcami kruszonkę.  Dodać pozostałe składniki kruszonki i wymieszać.  Wysypać na rabarbar.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec przez około 20 - 25 minut.  Odstawić na kilka minut do przestygnięcia.  
 Mascarpone (lub jogurt) wymieszać ze skórką cytrynową.  Podawać z ciepłą kruszonką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...