2.06.2014

Serniczki z truskawkami na zimno

Chciałam zrobić sernik na zimno z agarem. Szukałam przepisów i nie znalazłam ich zbyt wiele.  Na amerykańskich blogach był takie, w których użyte były ogromne ilości agaru.  Postanowiłam zaryzykować i proporcje wymyśliłam sama.  Okazało się, że sernik niby stężał, ale nie na tyle, aby go pokroić na kawałki.  Dlatego przełożyłam go do szklaneczek i zalałam warstwą owocową.  Wyszło pysznie.  A sernika na zimno z agarem nie odpuszczę.



Składniki:
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 200 g śmietany 30 %
  • 250 g truskawek
  • 50 g cukru
  • 1 łyżeczka agaru (lub 1 łyżka żelatyny*)

  • 250 g truskawek
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki agaru


Wykonanie:
Truskawki miksujemy i mieszamy z agarem.  Odstawiamy na kilka minut, a następnie podgrzewamy przez około 5 minut cały czas mieszając.  Odstawić do ostygnięcia.
Twaróg miksujemy na gładką masę z cukrem.  Dodajemy przestudzone truskawki i miksujemy całość, aby się wszystko dokładnie połączyło.  Kremówkę ubijamy.  Ubitą łączyły z masą twarogowo - truskawkową.  Przelewamy do szklaneczek ( u mnie 4) i odstawiamy do lodówki aż masa stężeje.

Pozostałe truskawki też miksujemy z cukrem.  Dodajemy agar, mieszamy i podgrzewamy, aż agar się rozpuści.  Masę wylewamy na warstwę sernikową.  Odstawiamy na około pół godziny.

*jeżeli używamy żelatyny rozpuszczamy ją najpierw w 1/4 szklanki wrzątku. Odstawiamy, aż delikatnie przestygnie, a następnie dodajemy do zmiksowanych truskawek.  Nie podgrzewamy całości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...