29.08.2014

Chleb na zakwasie z płatkami owsianymi

W segregatorze z przepisami zalazłam ten przepis z adnotacją "świetny, długo świeży".  Nie wiedziałam skąd jest przepis, ani kiedy go piekłam.  Poszperałam jednak na blogu i znalazłam.  Przepis był jedną z propozycji w ramach 53 wydania Weekendowej Piekarni u Alicji.  To był czasy.  Chleb niby jest już na blogu, ale może dzięki temu wpisowi ktoś go odkryje?  Polecam, bo naprawdę warto.



Składniki:
  • 300 g mleka
  • 150 g wody
  • 200 g dokarmionego zakwasu
  • 600 g mąki pszennej (dałam typ 650)
  • 50 g maki żytniej jasnej  (ja dałam  typ 2000)
  • 100 g płatków owsianych
  • 15 g soli
  • 3 łyżki cukru, miodu, melasy (dałam miód)

Wykonanie:
Wszystkie składniki włożyć do misy robota i wyrabiać przez kilka minut, aż powstanie gładkie ciasto.  Uformować kulę, przykryć i odstawić do wyrośnięcia na około 4 godziny.  Następnie uformować bochenek, przełożyć do kosza do wyrastania, nakryć i ponownie odstawić na około 1 - 3 godziny (w zależności od temperatury otoczenia czy siły zakwasu).  Piekarnik rozgrzać do 210 stopni.  Bochenek naciąć i przełożyć do nagrzanego piekarnika.  Piec z parą przez około 40 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...