21.08.2014

Dżem z jabłek i śliwek (niskosłodzony)

Na pomysł takiego dżemu wpadłam podczas robienia tarty jabłkowo - śliwkowej.  Sam dżem zrobiłam wieczorem, zupełnie przy okazji.  Wprawdzie przygotowałam tylko 3 niewielkie słoiczki, ale zawsze można zrobić kolejną porcję.  Ponieważ dżem ma niewiele cukru, polecam zapasteryzować słoiczki.  Ja robiłam dżem z 600 g śliwek i 600 g jabłek, ale podaję proporcję na 1 kg, dla ułatwienia.



Składniki:
  • 1 kg kwaśnych jabłek
  • 1 kg śliwek
  • 200 g cukru


Wykonanie:
Jabłka i śliwki umyć.  Jabłka obrać i pokroić na kawałki.  Śliwki wypestkować i również pokroić na mniejsze kawałki.  Owoce przełożyć do garnka o grubym dnie i podgrzewać dość często mieszając.  Kiedy owoce już się rozpadną dodać cukier i zamieszać.  Gotować jeszcze przez kilka minut tak, aby cukier dokładnie się rozpuścił.
W czasie kiedy szykujemy dżem, umyte słoiki wkładamy do piekarnika i podgrzewamy w 100 stopniach.  Nakrętki zaś gotujemy w garnuszku z wodą.  Kiedy dżem jest już gotowy przekładamy go do gorących słoików i zakręcamy wygotowanymi i wysuszonymi nakrętkami.  Garnek z dżemem podczas napełniania kolejnych słoików powinien cały czas stać na ogniu (mieszamy dżem od czasu do czasu), a słoiki wyjmujemy z piekarnika bezpośrednio przed nałożeniem dżemu.  Napełnione i zakręcone słoiki odstawiamy do górny dnem na około kwadrans.  Następnie słoiki pasteryzujemy (w piekarniku lub garnku z wodą).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...