19.05.2014

Risotto z botwinką

Kiedy był sezon buraczany, robiłam wersję z buraków.  Ponieważ bardzo mi posmakowała, postanowiłam teraz przygotować wersję z botwinką.  Wyszło tak, jak sobie wyobraziłam.  Zrobiłam bardzo dużą porcję, ale nie było problemu ze zjedzeniem.



Składniki:
  • 250 g ryżu arborio
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 750  - 900 ml bulionu
  • pęczek botwniki
  • 1 szalotka
  • parmezan
  • masło
  • oliwa
  • sól, pieprz do smaku


Wykonanie:
Botwinkę myjemy.  Łodygi kroimy na 2 cm kawałki.  Część liści zostawiamy i kroimy.
W garnku rozgrzewamy oliwę z łyżką masła i podsmażamy posiekaną szalotkę z odrobiną soli.  Dodajemy ryż i podsmażamy, aż zacznie się szklić.  Dolewamy wino i gotujemy mieszając, aż płyn zostanie wchłonięty przez ryż.  Dodajemy po chochli gorącego bulionu.  Mieszamy dość często.  Pamiętamy od tym, aby następną dodawać dopiero wtedy, kiedy poprzednia już się wchłonie.  Mniej więcej po 10 minutach dodajemy posiekane łodygi botwinki.  Nadal dodajemy bulion partiami.  Z ostatnią chochlą dodajemy pokrojone liści botwinki.  Dodajemy masło i starty parmezan.  Mieszamy i podajemy na ciepło posypane parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...