6.05.2014

Tarta z fetą, oliwkami i papryką

Tarta, która nie tylko świetnie wygląda, ale też rewelacyjnie smakuje.  Pachnie też obłędnie.  Planowałam zjeść ją na kolację, ale pół zniknęło zaraz po wyjęciu z piekarnika.  Nie mogłam się powstrzymać.  Przygotowałam ją na kolejne wspólne pieczenie z Edytką i Malwiną. Tym razem przepis znalazła Edytka w książce "Inspiracje kulinarne" Richard Carroll. W oryginale tarty robione są na cieście francuskim.  Ja jednak robiłam je na kruchych spodach.



Składniki (na 2 małe tarty):
  • ok 100 g kruchego ciasta
  • pół upieczonej czerwonej papryki
  • 60 g fety
  • 2  łyżki oliwek pokrojonych w plasterki
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka 
  • 2 łyżki śmietany 30 %
  • 1 łyżeczka ziół włoskich
  • sól, pieprz
  • szczypiorek
  • masło  do form

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni.  Formy wysmarować masłem.  Kruche ciasto rozwałkować i wyłożyć nimi formy.  Nakłuć spody.  Na ciasto wyłożyć folię i wysypać groch.  Wstawić do piekarnika na ok. 10 minut.
Jajka wymieszać z mlekiem i śmietanką.  Dodać zioła i doprawić do smaku.  Dodać pokruszoną fetę, paprykę pokrojoną w kawałki i oliwki.  Całość wymieszać.  Z piekarnika wyjąć podpieczone spody.  Zdjąć groch i folię.  Na spody wylać przygotowaną masę.  Posypać szczypiorkiem.  Wstawić ponownie do piekarnika i piec około 20 - 30 minut, aż masa się zetnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...