9.05.2014

Makaron z kremem szparagowym

Ekspresowy pomysł na wspaniały obiad.  Nie sądziłam, że krem szparagowy może tak dobrze smakować.  Przepis znalazłam w książce "Pasta &Co" wyd. Świat Książki. Danie do powtórzenia jeszcze w tym sezonie.



Składniki:
  • ok. 500 g makaronu
  • 300 g szparagów
  • ok 80 ml śmietany 30%
  • 100 ml bulionu
  • oliwa
  • 1 ząbek czosnku (w oryginale 2)


Wykonanie:
Makaron ugotować al dente.  Szparagi umyć i odłamać zdrewniałe końcówki.  Pokroić na mniejsze kawałki.  Na patelni poddusić czosnek na oliwie.  Doprawić solą i pieprzem.  Dodać pokrojone szparagi (bez główek).  Dolać bulion i dusić przez około 10 minut.  Pod koniec dodać główki. Wyjąć kilka główek do dekoracji, a resztę zmiksować razem ze śmietanką (w oryginale polecano wyjęcie czosnku, ja jednak zmiksowałam z nim i bardzo mi to smakowało).  Zmiksowany sos przelewamy znowu na patelnię.  Dodajemy odcedzony makaron, mieszamy i chwilę razem gotujemy na wolnym ogniu.  Podajemy na ciepło, z odłożonymi główkami szparagów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...