2.10.2013

Tarta figowa - galette figowe

Na galette miałam ochotę od dawna.  To takie proste, a ja jakoś się nie miałam kiedy zabrać.  Wymyśliłam sobie, że z figami będzie idealne.  W końcu tak ładnie prezentują się w przekroju. Nie myliłam się.  Wyszło cudne. Musiałam podpiec troszkę dłużej niż w oryginale, ale to było to.




Składniki:
  • 2 łyżki masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 100 g mąki pszennej
  • 4 -5 łyżek zimnego mleka (dałam 3)

  • 3 - 4 figi
  • 100 g serka kremowego
  • 1 łyżka miodu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 łyżeczka posiekanych orzechów


Wykonanie:
Masło ucieramy z jajkiem.  Dodajemy mąkę i sól, mieszamy.  Dodajemy stopniowo wodę i szybko zagniatamy ciasto.  Zawijamy w folię i wkładamy na minimum godzinę do lodówki.
W międzyczasie przygotowujemy nadzienie.  Serek, miód i przyprawy miksujemy na jednolitą masę.  Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na kształt koła.  Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.   Na środku ciasta rozsmarowujemy nadzienie serowe zostawiając ok 2- 3 cm z brzegu.  Na ser kładziemy umyte i pokrojone na kawałki figi. Brzegi ciasta zawijamy tak, aby stworzyły rant nad figami.  Całość pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20 minut.  Wyjmujemy i posypujemy posiekanymi orzechami.  Ponownie wkładamy do piekarnika i pieczemy jeszcze 10-15 minut ( u mnie trwało to trochę dłużej).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...