1.10.2013

Kaszotto z pieczarkami

Szafka z książkami tym razem moja. Padło na Apetyczną Pannę Dahl, a tam na risotto z kaszy z grzybami.  W oryginale leśne, ale niestety ja ich nie miałam.  Edytce się udało je zdobyć, Malwinie też.  Nam smakowało, ale czuję, że z prawdziwymi grzybami, to dopiero musi być to.  Może uda mi się jeszcze powtórzyć w tym sezonie.





Składniki:
  • 170 g kaszy gryczanej
  • sól, pieprz
  • 150 g grzybów (u mnie pieczarki)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oliwy
  • 4 szalotki
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki białego wytrawnego wina
  • 4 łyżki serka kremowego (lub mascarpone)

Wykonanie:

Kaszę gotujemy. Grzyby myjemy i kroimy na mniejsze kawałki.  W garnku rozgrzewamy po 1 łyżce masła i oliwy.  Dodajemy posiekane szalotki i czosnek.   Podsmażamy na małym ogniu przez kilka minut często mieszając.  Doprawiamy.  Dodajemy grzyby i 1 łyżkę wina.  Dusimy pod przykryciem przez kilka minut, aż grzyby będą miękkie.  Wyjmujemy grzyby na talerz. 
Do soków, które nam zostały dolewamy pozostałą oliwę i masło.  Wrzucamy ugotowaną kaszę i serek.  Dolewamy łyżkę wina.  Dusimy przez 2 - 3 minuty mieszając.  Nakładamy kaszę na talerze. Na wierzch kładziemy podduszone grzyby.  Podajemy natychmiast.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...